Informatievaardigheden - algemeen

Tijdens je universitaire studie zul je in aanraking komen met wetenschappelijke publicaties. Je moet leren wat wetenschappelijke publicaties zijn, en vervolgens ook hoe je deze kunt vinden en op een juiste manier gebruiken. Om hierin succesvol te kunnen zijn, moet je nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Het gaat hierbij om zogeheten 'informatievaardigheden'. Deze zijn onderdeel van de academische vaardigheden die je je tijdens een wetenschappelijke opleiding eigen maakt.

De Bibliotheek heeft een online cursus ontwikkeld waarin de meeste aspecten van informatievaardigheden worden behandeld. Ga naar de cursus informatievaardigheden

Voor Graduates (Master studenten en PhD's) is er nu een aparte cursus informatievaardigheden voor gevorderden (Engelstalig).

Library Guide Smartcat

Smartcat

Ejournals on a tablet

Browzine

The journal App BrowZine has been designed to facilitate reading your favorite journals on your tablet.
You can download the app in  the AppStore and in Google Play.
After that staff and students of the University of Groningen can simpy login with their P- or S-number.

Browzine

Reference tools

The collection, safe storage and organization of literature and reference information is essential for researchers. The University Library has the ideal tools to help you.

Tips voor online zoeken

Google's search engine for scholarly and scientific literature.

For direct access to full text documents:
Click on Settings - Library links : choose University of Groningen options + Open Worldcat (if not shown, type 'Groningen'). Links to full text (if available) will be shown in your search results.

Citing a publication found in Google Scholar?
Click on Settings - Search result - Bibliography manager, choose e.g. RefWorks

Subjects: Faculty of Arts