Hoe krijg ik online toegang?

Hoe krijg je een boek in handen / op je scherm?

Alle boeken die in deze gids staan zijn in gedrukte vorm en/of als e-book aanwezig bij de Centrale Medische Bibliotheek (CMB) en/of de Universiteitsbibliotheek (UB).

Gedrukt boek: hoe krijg je het in handen?

• Pak het boek zelf uit de kast
    Klik op de titel, kijk bij 'Opties voor toegang' wat het Call Number is (bijv. 67A 38). Haal het boek uit de kast en leen het bij de balie.
  • Of vraag het boek aan
    Klik op de titel en dan op rode 'Request'-button. Log in als 'Other user' met je lenernummer.
    NB. Klik de eerste keer eerst op 'Set/reset password' om een wachtwoord in te stellen. Je username is het lenernummer dat op je lenerspas (UMCG-pas) staat.
    Kies de locatie waar je het boek af wil halen (UB of CMB). Je krijgt een mail zodra het voor je klaar ligt.

E-boek: hoe krijg je toegang?

Belangrijk: Open een e-book altijd via een link van de bibliotheek. Die vind je op de CMB-website, onze library guides en in de catalogus SmartCat.
Je gaat dan direct door naar het e-book als je:

• in het UMCG of bij de RUG op een vaste computer aan het werk bent
  • of als je ergens anders bent ingelogd op de virtuele werkplek: toegang.umcg.nl of uwp.rug.nl

In alle andere gevallen krijg je eerst een inlogscherm waar je kunt inloggen met je UMCG-account (studenten huisartsopleiding) of met je proxy-account (opleiders).

All our experts:

Subjects: Faculty of Medical Sciences