Boekenlijst Arbeidsrecht

Handboeken - Asser-serie

Belangrijke kennisbron met toonaangevend commentaar op het burgerlijk recht.

Full-text via InView Essential  beschikbaar. Daarnaast beschikbaar in gedrukte vorm: UB 3e verd. collectie rechten bij:  06.004 2 ...

Delen die van interesse kunnen zijn voor Arbeidsrecht:

• Asser 7-V Arbeidsovereenkomst
  • Asser 2-I* De rechtspersoon

Meer informatie over de meeste recente delen van de Asserserie is te vinden in deze: Lijst

Handboeken - Overige

Bakels/Asscher Bouwens e.a. 2021
H.L.Bakels, W.H.A.C.M. Bouwens, e.a., Schets van het Nederlands arbeidsrecht, Deventer: Kluwer 2021.
Duk e.a. 2005
R.A.A. Duk, CAO-recht in beweging, Den Haag: Sdu Uitgevers 2005.

Fase & Van Drongelen 2004
W.J.P.M. Fase & J. Van Drongelen, CAO-recht: het recht met betrekking tot CAO's en de verbindendverklaring en onverbindendverklaring van bepalingen ervan, Deventer: Kluwer 2004.

Van der Grinten & van der Grinten/Bouwens e.a. 2020
W.H.A.C.M. Bouwens, D.M.A. Bij de Vaate, R.A.A. Duk, Arbeidsovereenkomstenrecht, Deventer: Kluwer 2020.

Houweling e.a. 2020
A.R. Houweling e.a. Arbeidsrechtelijke themata (2 dl.), Den Haag: Boom Juridische uitgevers 2020.

Van Schilfgaarde/Winter e.a. 2022
P. van Schilfgaarde, Van de BV en de NV, bewerkt door J.W. Winter, Deventer: Kluwer 2022.

Van Drongelen & Jellinghaus 2018
J. van Drongelen, S.F.H. Jellinghaus, Wet op de ondernemingsraden, Zutphen : Paris 2018.

Overig

Monografieën Sociaal recht

Geschriften van de Vereniging voor Arbeidsrecht

Zie verder ook oraties op het gebied van arbeidsrecht.

Commentaren

Van Slooten e.a. 2022
J.M. van Slooten, M.S.A. Vegter, E. Verhulp, Arbeidsrecht: de tekst van Titel 7.10 BW en andere relevante regelgeving met betrekking tot het arbeidsrecht. Voorzien van commentaar (Tekst en commentaar), Deventer: Kluwer 2022.

Rood/Verburg 2013
G. Verburg¸ Rood's Wet op de ondernemingsraden, Deventer: Kluwer 2013.

Verstijlen & Groenewegen 2021
F.M.J. Verstijlen (red.), J.L.M. Groenewegen (red), Insolventierecht : de tekst van de Faillissementswet en de EU Insolventieverordening (herschikking) voorzien van commentaar (Tekst & commentaar), Deventer, Kluwer, 2021.

Verdaas e.a.
A.J. Verdaas (red.), Groene Serie Faillissementswet, Deventer: Kluwer (online via InView Essential).

Subjects: Faculty of Law