Inhoud

Als je eenmaal een goede zoekvraag hebt opgesteld, kun je bepalen welke informatiebronnen je gaat gebruiken voor het beantwoorden van je vraag. Hierbij moet je bedenken wat voor soort informatie je nodig hebt. Het type informatie bepaalt waar je het beste kunt zoeken.

Niet alle informatie is geschikt voor alle doeleinden. De ene keer wil je weten wat de laatste ontwikkelingen op je vakgebied zijn, de andere keer heb je cijfers nodig om je verslag te onderbouwen.

Voordat je gaat zoeken is het daarom goed een beeld te hebben van de verschillende soorten informatie en bijbehorende bronnen. Heb je een overzicht van het aanbod aan bronnen? Dan kun je voor jezelf een lijst maken van relevante bronnen voor jouw specifieke zoekvraag. Hiermee ga je uiteindelijk aan de slag.

Leerdoelen

Na bestudering van dit onderdeel ben je op de hoogte van de verschillende informatiebronnen die de Universiteitsbibliotheek aanbiedt. Tevens ben je in staat om bronnen te  kiezen die aansluiten bij jouw specifieke zoekvraag.

Subjects: Information Literacy, SmartCat, Systematic Review, OER