Hoe krijg je een boek in handen?

Alle boeken die in deze gids staan zijn in gedrukte vorm en/of als e-book aanwezig bij de Centrale Medische Bibliotheek (CMB) en/of de Universiteitsbibliotheek (UB).

Gedrukt boek: hoe krijg je het in handen?

• Pak het boek zelf uit de kast
    Klik op de titel, kijk bij 'Opties voor toegang' wat het signatuur is (bijv. 34A 38). Haal het boek uit de kast en leen het bij de balie.
  • Of vraag het boek aan
    Klik op de titel en dan op rode 'Request'-button. Log in als 'Other user' met je lenernummer.
    NB. Klik de eerste keer eerst op 'Set/reset password' om een wachtwoord in te stellen. Je username is het lenernummer dat op je lenerspas staat.
    Kies de locatie waar je het boek af wil halen (UB of CMB). Je krijgt een mail zodra het voor je klaar ligt.

E-boek: hoe krijg je toegang?

Als AVAG-student kun je alleen op een PC in de Centrale Medische Bibliotheek onze e-books lezen. Een baliemedewerker logt je dan in met een gastaccount.
Reserveer vooraf een PC als je zeker wilt zijn van een plek of ga op één van de plekken zitten waarvoor je niet hoeft te reserveren. Meer info over reserveren en inloggen.

Nog niet eerder een boek bij ons geleend?

Meld je dan bij de balie van de CMB met je UMCG-pas. Wij maken dan van je UMCG-pas een lenerspas. Daarna kun je naar hartelust boeken lenen en aanvragen :-)

Inloggen in SmartCat (voor reserveren van boeken)
Wil je een boek aanvragen of reserveren via de catalogus (SmartCat)? Dat kan! Log dan in als 'Other User' met je lenernummer (de barcode achterop je UMCG-pas). Let op: de eerste keer moet je even een wachtwoord aanmaken via Set/Reset Password

All our experts:

Subjects: Faculty of Medical Sciences